.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاریجانی همچنان بدون رقیب / رقابت صدر و باهنر برای نیابت دوم

انتخابات هیأت رئیسه سال سوم از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که قرار است هفته آینده برگزار شود، در این روزها وارد مراحل جدیدی شده است.

به گزارش «تابناک»، هرچند از یک سو تقریبا هیچ تلاشی برای رقابت با علی لاریجانی بر سر به دست آوردن کرسی ریاست مجلس در سال سوم نیست، شنیده‌ها از رقابت نزدیک میان برخی نمایندگان مجلس برای تصدی دیگر صندلی‌های هیأت رئیسه حکایت دارد.
بنا بر این گزارش، درباره نواب رئیس مجلس به جز حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی که وضعیتی تقریبا مسجل برای نیابت نخست دارد، شهاب‌الدین صدر، رئیس کنونی کمیسیون بهداشت که از سوی حامیان دولت برای رقابت با محمدرضا باهنر ـ برای تصدی نیابت دوم ـ وارد گود شده، در رویارویی با نفوذ و تجربه بالای باهنر، از اقبال کمتری برخوردار است.
این گزارش می‌افزاید: برای تصدی کرسی‌های کارپردازی مجلس، فعلا شنیده‌ها از اعلام حضور آقایان آشوری، ناطق نوری و کوهکن حکایت دارد که البته در این میان وضعیت کوهکن ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.
همچنین بنا بر این گزارش، برای تصدی کرسی‌های دبیری هیأت رئیسه، هرچند آقایان امیدوار رضایی و محبی از وضعیت بهتر و اقبال بیشتری نسبت به دیگر نامزدها برخوردارند، علاوه بر این دو، برای به دست آوردن این شش کرسی، رقابت تنگاتنگی میان آقایان غفوری فرد، سبحانی‌نیا، سیداحمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، منادی و فرهنگی نواب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات، جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، سیدکاظم موسوی، فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون قضائی و موسی قربانی ـ که البته به دلیل برخورد سؤال‌برانگیز اخیرش با یک خبرنگار احتمالا از اقبال کمتری برخوردار است ـ وجود دارد.
گفتنی است، انتخابات هیأت رئیسه مجلس که هر سال و برای برگزیدن مجموعا دوازده نفر از جمله، یک رئیس، دو نایب رئیس، سه کارپرداز و شش دبیر (منشی سابق) ـ برگزار می‌شود، یکشنبه هفته آینده برای تعیین تکلیف مدیریت مجلس در سال جاری، در فراکسیون اصولگرایان و روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.619 seconds.